۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

سفر


کشور زیبا و پر از چیزهای جالب و دیدنی را با ما تجربه کنید.گروه ما متشکل از چند جوان اقا و خانم هست که همگی ساکن گرجستان هستیم وفقط بنده بین این جند نفر ایرانی هستم که به عنوان راهنما ی تور در خدمتتون خواهم بود تا لحظات خوش و بیادماندنی از سرزمین کهن تاریخی و زیبای گرجستان رو تقدیمتون کنیم سعی ما اینه که علاقمندان به تاریخ فرهنگ تمدن وطبیعت رو با کمترین هزینه و با بهترین کیفیت به سرزمین گرجیان بیاریم تا در بازگشت با خاطرات خوش و به یاد ماندنی از گرجستان به ایران برگردند در پست های بعدی در مورد نحوه برگزاری تور ها و برنامه هر کدوم از تورها همراه با توضیحات لازم در زمینه گشت های در نظر گرفته شده و مکانهای اقامتی به تفصیل براتون می نویسم راستی یادم رفت خودم و دوست گرجیم رو معرفی کنم.اسم من ناصر و اهل نجف آباد اصفهان هستم و اسم دوست عزیزم وانو هست من 36 ساله فارغ التحصیل مهندسی شیمی از صنعتی اصفهان هستم که سال 77 فارغ شدم مدت 2 سال در پتروشیمی بندر امام و مدت 6 سال هم در شرکت پلی اکریل کار کردم.اما دوستم وانو اصالتا اهل یک روستا بنام کازبگی هست که اونایی که کوهنوردین احتمالا این اسم براشون آشناست چون یکی از مرتفع ترین قلل گرجستان در این منطقه واقع شده.کازبگی(قازبگی) در 160 کیلومتری تفلیس و در شمال شرقی گرجستان نزدیک مرز روسیه واقع شده که در تمام فصول سال زیبایی خاص خودشو داره علاوه بر این مسیر تفلیس قازبگی بسیار دیدنی وقشنگه که باید ببینید و قضاوت کنید چون که شنیدن کی بود مانند دیدن اکثر توریست های وانو اروپایی و بیشترشون اسراییلی هستن چون همونطور که می دونین گرجستان با اسراییل روابط نزدیکی داره و بسیاری از گرجیها ساکن اونجا هستن. دوستم وانو اهل روستای گرگتی در منطقه قازبگی هستش 38 ساله و متاهل هست در فصل تابستان در روستای گرگتی زندگی میکنه و از توریستهایی که طی چندین سال کار در زمینه توریسم با اونا آشنا شده پذیرایی می کنه.اون مدعیه 12 زبونو میدونه که از جمله اونها فارسی عبری انگلیسی گرجی(زبون مادریش) و عربیه:).


همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید مسیر بازرگان تا مرز گرجستان حدود 360 کیلومتره که به علت ناهموار بودن مسیر و تا حدودی کوهستانی بودنش حدودا 8 ساعت زمان می بره ولی در عوض مسیر چشم نوازیه. از مرز گرجستان یعنی شهر مرزی واله تا تفلیس هم حدود 280 کیلومتره که به غیر از 10 کیلومتر اول بقیه مسیر عالیه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر